فن

أسوأ القصص هي قصص الحب من طرف واحد  كامل الشناوي و نجاة ، او الجميله و الوحش

أسوأ القصص هي قصص الحب من طرف واحد  كامل الشناوي و نجاة ، او الجميله و الوحش

أسوأ القصص هي قصص الحب من طرف واحد

كامل الشناوي و نجاة ، او الجميله و الوحش

 

في يوم كتبلها ” إنني لا أجري خلفك صدقيني و لكنني أجري وراء شقائي ” ، كان عارف انها ما بتحبوش بالشكل دا لكنه فضل وفي لحبه لآخر نفس ، يمكن مكنش وسيم لكن كان قلبه اكتر جمالا من

ملامحها الرقيقه

 

ولما سألوه قال ” انها تحتل قلبي ، تتصرف فيه كما لو كان بيتها تكنسه و تمسحه و تعيد ترتيب الاثاث و تقابل فيه كل الناس .. شخص واحد تتهرب منه ، صاحب البيت ”

 

في عيد ميلادها اشترى الهدايا و جهز المكان بنفسه و علق البلالين و بعد ما طفوا الشمع اختارت يوسف ادريس يمسك ايدها ويقطع معاها التورته .. خرج و كإن السكينه في قلبه هو وقال بعدها ” إنها كالدنيا تتجدد بالناس و لا تكتفي أبدا ”

 

ولما شافها مع يوسف إدريس بيبوسوا بعض رفع سماعة التليفون و قالها ” لا تكذبي ، إني رأيتكما معا ! ” .. ردت عليه ” الله حلوه اوي هغنيها ” و كإن الكلام مش ليها

و لإنه مكنش يملك غير الكلام كتب لغريمه يوسف ادريس ” حبيبها لست وحدك حبيبها ” اللي غناها عبد الحليم

 

كان بيدخن و يشرب و يسهر و يكتب و يحب نجاة ، ولما يأس استسلم للموت في ديسمبر 56 و قال ” لم تعد الحياة كما كانت ، و لم أعد أنا أنا ”

نجاة مش قاسيه ولا هو يستحق معاناه ملوش يد فيها .. لكنها لعنة الحب

لما الست قالت ” اللي صدق في الحب قليل ” أكيد كانت تقصده

خلاصه

 

ولا قال عليها شمال ، ولا إنتقم منها ، ولا عاقبها ، ولا تطفل عليها ، ولا أجبرها تحبه بالعافيه ، ولا أما رفضته قال عنها أنانية ، ولا أتجوز أي حد عشان يغيظها ، ولا نسيها بغيرها وبقا رمرام ، غريبة دي بيبقو عاملين البدع ومجرمين ف حق الواحده وأما تمشي بدون أي انتقام بيحسو انهم مظلومين مش جناه وبيعملو اكتر م كده ، ده معنى العشق أسمى درجات العشق إنك تعشق بدون أمل أو هدف لمجرد العشق لمجرد إنك لازم تفضل بتعشق الشخص .

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى